Terwijl Ando de lasnaden glad slijpt, kunnen we op de foto zien hoe ver de mannen zijn gevorderd met het plaatwerk. Er rest nog maar een smalle strook. De aansluiting van het nieuwe op het oude komt hier in het zicht. Onnodig om te zeggen dat hier secuur moet worden gewerkt want dat gebeurt namelijk al, ook op de plekken die straks onder water verdwijnen.


Op een van de foto’s in augustus zagen we dat er aan bakboordzijde een opening was gemaakt voor het koelwatersysteem. Zo ziet het er aan de binnenzijde uit.



Nog even business as usual: Er ligt een volgende plaat klaar die op maat is gemaakt. Ando last tijdelijke steunen vast die helpen bij het in positie houden van deze huidplaat.




Stijn snijdt de laatste plaat voor stuurboordzijde.


En ook deze plaat wordt door Ando vakkundig vastgelast. Stuurboord is dicht!!!


En nu bakboordzijde nog� Let nog even op het mooie lijnenspel. 9 september is het zover. Dan is het casco gedicht en op wat aflas en slijpwerk na, de vlakvervanging voltooid!!!


Natuurlijk moet er nog veel gebeuren. In het voorschip zijn extra hulptroepen aan de gang. Het gedeelte van het vlak in het ruim bij het aanvaringsschot, wordt grondig schoongemaakt. Roest en los vuil worden weggeslepen en opgezogen. Daarna kan het vlak geconserveerd. Als straks het schip te water is gelaten, wordt daar werkmateriaal opgeslagen. Het vlak daaronder is dan even niet bereikbaar. En dan is het handig als je daar dan geen omkijken naar hebt.

BACK